Velkommen til Yogamåtte.dk. Her elsker vi Yoga bolde, og derfor vil vi gerne hjælpe dig til at finde den helt rigtige Yoga bold. Som du kan se nedenfor er der nok at vælge imellem, men vi håber at vores side gør valget lidt nemmere.

Dagens Yoga bolde

Man kan ikke lave Yogamåtte.dk uden at vise de bedste tilbud på Yoga bolde i 2021. Så det gør vi selvfølglig. Vi har derfor hyret en lille robot der natten igennem helt selv kravler en lang række butikker igennem for gode tilbud og priser. Du kan se hvad den lille fyr har fundet nedenfor, og vi håber der er et billigt tilbud du kan bruge.

TOORX Yoga bold er et super fint redskab til bl.a. yogaøvelser. Bolden kan være med til at reducere spændinger i musklerne samt øge din udholdenhed i muskulaturen, hvilket medfører en stærk og smidig...
50.00 KR.39.00
Kettler yoga bold, med en diameter på 25 cm.Bolden kan bruges til at udføre forskellige yoga øvelser. Kettler Yoga Bolden leveres inkl. redskab til oppumpning.
KR.99.00
Yoga Bold fra Toorx er den perfekte bold til yoga øvelser. Med træning på en yoga bold er der fokus på muskulaturen omkring mave og ryg, hvilket medfører en stærk og smidig krop med en rigtig god...
KR.159.00
Flot plakat ca. 70 x 100 cm. Leveres i paprør.(sælges i kolli á 6 stk)
KR.99.00
Træningsbold til Yoga & Fitness-45 cm
KR.79.00
Træningsbold til Yoga & Fitness
KR.79.00
Træningsbold til Yoga & Fitness-65 cm
KR.109.00
Træningsbold til Yoga & Fitness-85 cm
KR.129.00

Det var dagens tilbud

Så er der ikke flere billige yoga bolde for i dag – hvis der var nogle du kunne bruge kan du klikke ind på den enkelte onlinebutik for at læse mere om leveringspris og leveringstid. Vi håber du vil fortælle andre om Yogamåtte.dk – det bliver vi meget glade for.

Det vil hjælpe os til at vise gode yoga bold tilbud til endnu flere danskere.

5 måder hvorpå en yoga bold kan forbedre din yogatræning

Yoga bolden har været et populært redskab blandt fysioterapeuter i mange år, og det er også et stabilt redskab i både fitnesscentre og sportshaller.

Hvad er en yoga bold?

Du har garanteret allerede set en yoga bold, og mens du sidder og læser dette, har du måske også et klart billede af, hvordan den ser ud. De findes nemlig både i fitnesscentre og sportshaller, og de bliver brugt både for sjov og som et nøje udvalgt redskab til træningen.

Boldene findes i mange forskellige størrelser, men det er karakteristiske ved at være store og bløde. De er særligt gode til mave- og rygøvelser, men du kan faktisk træne hele kroppen med en bold – særligt hvis du gerne vil arbejde på din balance.

Hvis du er interesseret i de mange muligheder, som en yoga bold kan tilbyde dig, så er det rent prismæssigt et af de billigste redskaber, som du kan investere i.

Du kan udføre mange forskellige øvelser med en yoga bold

En af de første grunde til at yoga bolden kan forbedre din træning er, at du kan udføre så mange forskellige øvelser med den. Faktisk kan du træne hele kroppen ved hjælp af en yoga bold, og træningen kan endda være utroligt effektiv.

Eksempler på øvelser til maven kan for eksempel være ball-crunch, planken, rollaway, ryg-extensions og twists.

  • Ball-crunches er små mavebøjninger på bolden, hvilket styrker mavemusklerne.
  • Planken ser ud på samme måde, men du træner din balance samtidig, da du støtter armene på bolden og dermed skal balancere.
  • Rollaway øvelsen foregår ved, at du lægger dig på ryggen på bolden og ruller frem og tilbage.
  • Rygextensions foregår på den måde, at du ligger med maven på bolden og bruger rygmusklerne til at skabe afstand mellem dig og bolden.
  • Twists foregår ved, at du har det øverste af ryggen på bolden, mens benene står i 90 grader. Du har armene op i luften og twister dem til henholdsvis højre og venstre.

Eksempler på øvelser til overkroppen er wall-pushups og ball dips.

  • Wall push ups foregår som en almindelig armbøjning, men hvor du har armene på bolden og dermed skal balancere samtidig med, at du skubber dig selv op.
  • Ball dips er en tricep dip, men hvor du støtter armene mod bolden. Igen handler det altså både om styrke og balance.

Eksempler på øvelser til underkroppen inkluderer wall squats og leg curls.

  • Wall squats foregår ligesom øvelsen ville op ad en væg med den undtagelse, at du har bolden mellem din ryg og væggen.
  • Leg curls foregår ved, at du har fødderne på bolden og du skiftevis strækker benene og nærmest krøller dem ind under dig. Det styrker både baglår, baller og balance.

Alle øvelserne kan foregå i hjemmet

Der er mange, der ikke føler sig komfortable med at tage ned i et fitnesscenter. Der er også mange, der ikke synes, at de har tiden til det. Hvad er løsningen? Selvfølgelig at træne i hjemmet.

Med en yoga bold kan du træne og styrke alle musklerne i kroppen samtidig med, at du også træner din mobilitet og bevægelighed.

Det kræver blot et enkelt redskab – nemlig yoga bolden – før du har et helt hjemmefitness, der kan holde din krop sund og i gang.

Hvis du foretrækker at træne derhjemme, kan du altså hurtigt opgradere din træning med en yoga bold.

Et fantastisk redskab til at undgå genoptræning

Langt de fleste mennesker er blevet sat ind i et genoptræningsprogram på et eller andet tidspunkt – særligt dem, der lever aktivt.

Hvis du dyrker sport, så kan du nemt blive så begejstret, at du glemmer en eller anden lille detaljer, der ender med at resultere i en lang genoptræningsperiode, hvor du er sat ud af spillet.

Selvom det bedste middel mod dette selvfølgelig er altid at tænke dine handlinger igennem, så kan et andet middel være en yoga bold. Jo mere mobil og fleksibel din krop er, jo nemmere har du nemlig ved at undgå skader.

Et fantastisk redskab til at komme igennem genoptræningen

Hvis uheldet allerede er sket, så er yoga bolden til gengæld også det perfekte redskab til at komme succesfuldt igennem genoptræningen.

Netop fordi yoga bolden er med til at forbedre din mobilitet og bevægelighed, så bruger fysioterapeuter aktivt yoga bolden, når de hjælper atleter tilbage fra skader og også når de hjælper almindelige mennesker tilbage til hverdagen efter alvorlige skader.

Afhjælp muskelsmerter og spændinger

En yoga bold er – som navnet på redskabet antyder – også et fantastisk redskab til yoga. Dermed kan den altså også bruges til at afhjælpe muskelsmerter og spændinger i kroppen.

Mange af os sidder flere timer foran computeren – enten fordi vi går i skole og låst fast til skolebænken, eller fordi vi arbejder på kontor.

Uheldigvis er vores kroppe ikke skabt til at sidde stille, og derfor kommer du altså rigtigt langt med en omgang træning efter arbejdet. Det kan for eksempel være yoga, hvor du har fokus på ryg, skuldre og nakke, da det kan afhjælpe de problemer, som denne arbejdsstilling ellers forårsager i kroppen.

Hvis du har haft en hård træning og musklerne er spændte, så kan yoga også hjælpe på dette, og på den måde hjælpe dig hurtigere tilbage i fitnesscenteret.

Prøv dig frem med forskellige øvelser og styrk kroppen, mens du samtidig bliver bedre tilpas.